wtorek, 5 maja 2020

Flexy Gel System Elisium - czy Slip Liquid jest niezbędny? Czy akrylożel wyschnie bez pomocy lampy? Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania



Post o Flexy Gelu od Elisium jest jednym z najczęściej odwiedzanych wpisów na blogu. Od jego opublikowania minęły dwa lata i tamtej pory pojawiają się nowe pytania odnośnie stosowania akrylożelu. Piszecie do mnie, czy to w komentarzach, czy na Facebooku, z wątpliwościami dotyczącymi tego, czy można użyć bazy innej firmy lub czy baza w ogóle jest potrzebna, jak długo należy utwardzać akrylożel albo czy do wybudowania paznokcia konieczne jest użycie Slip Liquidu. W poprzednim wpisie o Flexy Gelu opisałam w jaki sposób go nakładać i utwardzać, post ten niedawno zaktualizowałam dodatkowo o odpowiedzi na niektóre z powyższych pytań, ale postanowiłam zebrać je również w osobnym wpisie. 

Na samym dole posta umieściłam baner, kliknięcie w niego przeniesie Was do porównywarki cenowej - będziecie mogli zobaczyć, gdzie można kupić pojedynczy żel, Slip Liquid lub cały zestaw i gdzie jest najtaniej:) Pod odpowiedziami znajduje się także link do wpisu o tym, jak nakładać akrylożel.


Flexy Gel Elisium - najczęściej zadawane pytania



Ile utwardzać Flexy Gel? W jakiej lampie?


Flexy Gel można utwardzać zarówno w lampie LED, jak i UV. Najpopularniejsze lampy UV 36W z czterema świetlówkami po 9W są zaprogramowane tak, żeby utwardzać lakier/żel przez 120 sekund. Ogólne zalecenia dla Flexy Gelu są takie, żeby suszyć je przez 60 sekund, jednak ja spróbowałabym tak dla pewności utwardzać żel przez 2 minuty. Czas utwardzania akrylożelu w lampie LED to z reguły 30 sekund. Są na rynku jednak lampy LED o różnej mocy, np. 9W, 16W czy 24/48W. W przypadku lamp o małej mocy może być konieczne utwardzanie żelu przez dłuższy czas, np, przez 60 sekund, jednak rekomendowałabym zakup mocniejszej lampy,gdyż może się okazać, że za mała moc nie utwardzi akylożelu w ogóle (lampy o małej mocy nadają się raczej do utwardzania lakieru hybrydowego).Ja używam lampy o mocy 24/48W i wszystko utwardza się świetnie przez 30 sekund.


Czy akrylożel wyschnie sam bez pomocy lampy?


Nie. Do utwardzenia akrylożelu konieczne jest użycie lampy. Akrylożel łączy w sobie cechy żelu i akrylu - jest gęsty jak akryl, ale trzeba go utwardzać jak żel, czyli w lampie. To duży plus, ponieważ pozwala to na budowanie paznokcia bez pośpiechu i obawy, że żel zaschnie. Utwardzamy go dopiero, kiedy jesteśmy zadowoleni z kształtu.

Czy do akrylożelu potrzebny jest primer?


Myślę, że tak i odnoszę to nie tylko do akrylożelu, lecz do stylizacji paznokci w ogóle, be względu na to, czy nakładamy zwykły żel czy lakier hybrydowy. Primer wytrawia płytkę paznokcia i zwiększa przyczepność produktów, a co za tym idzie trwałość całej stylizacji. Niektórzy nie potrzebują primera, bo na ich paznokciach wszystko trzyma się świetnie, lecz dla pewności warto go użyć. Są dwa rodzaje primerów - bezkwasowy i kwasowy. Z reguły jest tak, że pod lakier hybrydowy używa się bezkwasowego, a pod żel lub akryl kwasowego. Jednak primer kwasowy polecam bardziej dla osób, którym stylizacje ogólnie kiepsko się trzymają. Jeśli nie macie takiego problemu, wystarczy primer bezkwasowy. Pod akrylożel na początku używałam Pro Bond od Elisium - primer bezkwasowy o naprawdę dobrej jakości, teraz mam jakiś no name kupiony w hurtowni i też sprawdza się dobrze, ale ja raczej nie miałam większego problemu z trwałością stylizacji.



Czy do akrylożelu konieczne jest użycie bazy i topu? 


Tak. Baza zabezpiecza płytkę paznokcia, jest przystosowana do tego, aby mieć z nią bezpośredni kontakt. Zastosowanie akrylożelu od razu na paznokieć może się skończyć uczuleniem. Poza tym baza też świetnie przygotowuje paznokieć do stylizacji i zwiększa jej trwałość. Top także jest niezbędny, jeśli chcecie, żeby Wasza stylizacja miała piękne, błyszczące wykończenie:) Akrylożel występuje w kilku kolorach, więc nie jest konieczne użycie lakierów hybrydowych, można zabezpieczyć stylizację topem i paznokcie gotowe:) Akrylożel nie przykryty topem daje matowy efekt i widoczne jest to, że paznokieć był piłowany. Bez topu stylizacja wygląda na niedokończoną.

Czy do akrylożelu mogę użyć bazy i topu innej firmy?


Tak. Akrylożel można łączyć z bazą i topem innych firm. Ważne, żeby to były produkty przez Was sprawdzone, które nie uczulają i dobrze Wam służą. Jeśli jednak zaczynacie przygodę z akrylożelem i nie macie swojej bazy, możecie zainwestować w bazę Miracle Base Gel od Elisium - ja byłam z niej naprawdę zadowolona, nie uczulała mnie (a jest jedna baza, która mnie uczula i której muszę unikać). Polubiłam ją do tego stopnia, że używałam jej także pod zwykły żel oraz lakier hybrydowy. 


Czy Slip Liquid jest niezbędny do Flexy Gelu? Czy można go zastąpić cleanerem?


To chyba najczęściej zadawane pytanie. Nie wiem, jak w przypadku innych akrylożeli, ale do budowania paznokci za pomocą Flexy Gelu od Elisium użycie Slip Liquidu jest konieczne. Próbowałam użyć cleanera zamiast tego specjalnego płynu, lecz nie byłam zadowolona z efektów - żel nie chciał się uformować w taki sposób, w jaki robi to przy użyciu Slip Liquidu (to było tak, jakby żel nie chciał "słuchać się" pędzla, ciężko było mi go rozłożyć wzdłuż szablonu i wygładzić powierzchnię). Połączyłam też cleaner z acetonem, też bez efektów. Slip Liquid jest najlepszym płynem do formowania Flexy Gelu.


Czy mogę budować paznokcie Flexy Gelem bez użycia form (np. Quick Shape)?


Oczywiście, że tak i taką formę budowania polecam, sama ją stosuję. Próbowałam przedłużać paznokcie za pomocą form (nie od firmy Elisium), czasem wychodziło, czasem nie. Nie podobało mi się głównie to, że żel czasem wylewał się poza formę i zalewał skórki, a także to, że i tak musiałam dodawać porcję akrylożelu na wierzch paznokcia, żeby uformować prawidłowy apex. Czasem też się zdarzało, że forma podchodziła do góry i po utwardzeniu między żelem a paznokciem powstawała dziura. Często też żel zalewał wolny brzeg od spodu i trzeba to było wyrównywać go frezem. Zdecydowanie wolę przedłużać paznokcie na szablonie i sama go budować, dzięki temu nad nim kontrolę. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy to potrafią i metoda z formami może się okazać dla niektórych prostsza. Próbujcie, może Wam się uda - każdy musi znaleźć odpowiedni i najbardziej wygodny dla siebie sposób, a to niestety wiąże się często z metodą prób i błędów oraz wydawaniem pieniędzy. Może formy okażą się dla Was znacznie lepsze niż szablony?:)

Czym usunąć akrylożel?


Akrylożel ma twardą formułę i najlepiej usunąć go za pomocą frezarki lub pilnika (najlepiej o gradacji np. 100). Jeśli usuniecie już większość masy i zobaczycie naturalny paznokieć, warto zmienić pilnik na gradację 180 - jest delikatniejszy. Są na rynku pilniki z gradacją 100 o jednej stronie i 180 po drugiej (100/180). Nie da się usunąć utwardzonego akrylożelu za pomocą acetonu.


Flexy Gel - jak nakładać?


Jeśli chcielibyście się dowiedzieć jak nakładać akrylożel i budować go samodzielnie to zapraszam na mój pierwszy wpis o Flexy Gelu, link do niego poniżej.

Czytaj na blogu: CO TO JEST AKRYLOŻEL? JAK GO NAKLADAĆ? FLEXY GEL SYSTEM ELISIUM NAILS | RECENZJA


Flexy Gel Elisium - gdzie kupić? Gdzie jest najtaniej? Kliknij w baner poniżej!





Mam nadzieję, że typ wpisem rozwiałam Wasze wątpliwości. Moje odpowiedzi są subiektywne i wynikają z mojego doświadczenia i moich przemyśleń. Być może macie inne - jeśli tak, podzielcie się nimi w komentarzu:)

Wpis nie jest sponsorowany.



Buziaki,
Maddie Ann:)

____________________________________________

BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO!
FACEBOOK - KLIK
BLOGLOVIN - KLIK
INSTAGRAM - KLIK

Zobacz też:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza! Aby uniknąć spamu moderuję wiadomości, więc nie będzie on widoczny od razu, pojawi się najpóźniej następnego dnia. Jeśli chcesz być ze mną na bieżąco, zachęcam do zaobserwowania bloga lub/i polubienia strony na Facebook'u lub Google+:) Staram się zawsze odwiedzać blogi komentujących;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.