niedziela, 6 listopada 2016

Uczulenie na lakier hybrydowy; reakcja skóry na Semilac i NeoNail.

Hej:)

Lakiery hybrydowe opanowały rynek kosmetyczny. Coraz częściej inwestujemy we własną lampę i robimy hybrydowy manicure w domowym zaciszu, czemu w ogóle się nie dziwię. Sama uległam tej "modzie", uwielbiam mieć ładnie pomalowane paznokcie i nie martwić się tym, czy jutro w pracy lakier mi odpryśnie. I chociaż samą hybrydę robię ok. 2h (posługuję się lampą UV, ledowej jeszcze nie mam ;)), to mogę się cieszyć nienagannym wyglądem paznokci nawet przez miesiąc. 


Moje pierwsze lakiery hybrydowe, top i bazę kupiłam od firmy Semilac. Było to ponad rok temu, wtedy firma ta robiła furorę w sieci (zresztą nie oszukujmy się, robi do dziś), czytałam o niej same dobre opinie, więc zdecydowałam się właśnie na Semilac.

Przez pół roku byłam bardzo zadowolona. Lakier nie schodził po kilku dniach, pięknie błyszczał przez długi czas i nie musiałam się martwić moimi paznokciami, co bardzo mi odpowiadało. Dodatkowo zainwestowałam w Semilac Hard - lakier żelowy, którym w założeniu można przedłużać paznokcie, ale nie tak chciałam go używać. Potrzebny był mi do wzmocnienia mojej płytki paznokcia i w tym sprawdził się idealnie, dzięki niemu mogłam też zapuścić paznokcie, co zawsze mi się marzyło ;)

Po pół roku stałego robienia manicure hybrydowego (bez żadnej przerwy), coś złego zaczęło się dziać z moimi palcami, a dokładniej z wałami paznokciowymi. Zaraz po zrobieniu całej hybrydy zaczynały mnie swędzieć. Po kilku następnych tygodniach swędzenie było już tak silne, że nie mogłam nawet spać w nocy. Cały wał paznokciowy był lekko opuchnięty, zaczerwieniony i bardzo tkliwy. Nie pojawiły się żadne pęcherze, co, z tego co obserwuję na blogach, często ma miejsce po zastosowaniu lakierów Semilac u innych. Objawy te otrzymywały się na początku przez jedną dobę, potem już nawet do tygodnia, przez co trudno mi tez było pracować. Wiedziałam już wtedy, że powinnam zrezygnować z lakierów hybrydowych, ale bardzo mi było szkoda to zrobić, moja dusza płakała, a serce krwawiło na myśl, że moje paznokcie już tak pięknie nie będą wyglądać, już nie wspomnę, że hybryda jest dla mnie bardzo wygodnym wyjściem. Dlatego nie zrezygnowałam, zakupiłam Fenistil, żeby zmniejszyć uczucie swędzenia i męczyłam się dalej, a w międzyczasie zastanawiałam się, co jest prawdziwym powodem uczulenia.

Na początku myślałam, że to aceton wywołuje te objawy, potem, że odtłuszczacz. Niestety, zrobiłam przerwę w malowaniu, zdjęłam hybrydę za pomocą acetonu, odtłuściłam i... nieprzyjemne objawy ustąpiły. Miałam więc już potwierdzenie, że to nie płyny je wywołują, lecz lakiery. Wpadłam więc na pomysł, aby zmienić firmę. Padło na NeoNail, dlatego, że opinie w internecie były dobre i można je było łączyć z lakierami Semilac, które, nie ukrywam chciałam wykorzystać do końca, nie wyrzucać. Zakupiłam na początku dwa lakiery, zrobiłam hybrydę: baza Semilac, Semilac Hard, kolor NeoNail, top Semilac. Objawy zmniejszyły się, palce co prawda swędziały, ale nie wszystkie i tylko przez kilka godzin po zrobieniu manicure. 

Na zdjęciach możecie mniej więcej zobaczyć, jak to uczulenie u mnie wygląda. Zdjęcia są z dnia dzisiejszego, więc nie widać tego aż tak dobrze, jak pół roku temu, gdy stosowałam tylko Semilaca. 

 

Podczas mojego niedawnego pobytu w Krakowie odwiedziłam moją ukochaną Drogerię Pigment (uwielbiam ich asortyment!) i tam zakupiłam bazę NeoNail. Rozmawiałam o różnicy pomiędzy lakierami Semilac i NeoNail z panią konsultantką i powiedziała, że sama dostała uczulenia na Semilac i przerzuciła się na tę drugą firmę.



Musze przyznać, że faktycznie objawy są o wiele mniej nasilone niż po zastosowaniu bazy i koloru z Semilaca. Jednak boję się, że po NeoNail sytuacja może się powtórzyć, gdyż zauważyłam, że skład lakieru tej firmy bardzo niewiele różni się od Semilaca. 

Skład lakieru hybrydowego Semilac:
  • urethane acrylate oligomer
  • hydroxy-ethyl methacrylate
  • hydroxycyclohexyl phenyl ketone
  • phenyl bis (2,4,6 - trimethylbenzoyl) phosphine oxide
Skład lakieru hybrydowego NeoNail:
  • polyurethane acrylate oligomer
  • HEMA, czyli hydroxy-ethyl methacrylate
  • hydroxycyclohexyl phenyl ketone
  • bis-trimethylobenzoyl phenylphosphine oxide
  • MOŻE ZAWIERAĆ: polyethylene terephthalate 
Cóż, pożyjemy, zobaczymy. Mam nadzieję, że po całkowitym zrezygnowaniu z lakierów Semilac będę mogła cieszyć się pięknymi paznokciami bez swędzenia, zaczerwienienia i innych nieprzyjemnych objawów:) Jeśli sytuacja się powtórzy - spróbuję jeszcze z lakierami Shellac lub Indigo, które niestety są droższe, ale czego się nie zrobi dla pięknych paznokci ;)


EDIT: (15.08.2020): Postanowiłam napisać aktualizację, gdyż ten post cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Co do bazy NeoNail - sprawdza się bardzo dobrze, nie uczuliła mnie w ogóle, używałam jej ok. 3 lat. Próbowałam jeszcze Elisium i HiHybrid (która należy do firmy Nesperta - producenta lakierów Semilac) i... też było wszystko w porządku! Wniosek z tego taki, że każdego co innego uczuli - znam mnóstwo osób, których Semilac nie uczula, a które uczula NeoNail czy inne. I pamietajcie, że uczulenie jest na bazę, nie na lakiery - choć wyobrażam sobie, że ktoś może się zrazić do całej firmy. - ale nie oznacza to, że Semilac jest zły! Po prostu Wasza płytka nie toleruje tej konkretnej bazy z tej konkretnej firmy. Warto wtedy pomyśleć o zmianie bazy, ja tak zrobiłam i póki co jestem bardzo zadowolona, a minęły już prawie 4 lata:) A zdarzało mi się używać lakierów Semilac na bazie NeoNail i też wszystko było ok:) Ba! Ostatnio namiętnie używam HiHybrid i bardzo je polubiłam:)

Drugą bardzo ważną kwestią jest to, w jaki sposób przygotowujecie płytkę paznokcia do hybrydy. Jeśli zdarza Wam się wycinać skórki za mocno (że aż pojawi się krew) lub płytka jest przepiłowana i osłabiona to zwiększamy szanse na to, że uczulenie wystąpi i wtedy żadna baza może nam nie służyć. Jeśli jednak obchodzicie się z paznokciami delikatnie, a mimo to coś jest nie tak, to warto poszukać innej bazy. Jeśli nadal problem występuje, pomimo przetestowania baz z wielu firm - najlepiej w ogóle zrezygnować z manicure hybrydowego. 




To jest moja mała kolekcja NeoNail. Lakiery są typowo letnie, ale tak podobają mi się te kolory, że będę z nich korzystać także zimą ;)

Dajcie znać w komentarzu, czy miałyście podobny problem i jak sobie z nim radzicie.




Buziaki,
Maddie Ann :)

_________________________________________

BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO!
FACEBOOK - KLIK
BLOGLOVIN - KLIK
TWITTER - KLIK
INSTAGRAM - KLIK

Zobacz też:

87 komentarzy:

  1. z hybrydami nie mam w ogole doświadczenia ale mi to wygląda trochę na aż za bardzo wycięte skórki.

    OdpowiedzUsuń
  2. miałam taką samą historię z hybrydami jak Twoja, teraz nie robię już w ogóle bo na sto procent mam uczulenie na lakiery hybrydowe. tylko że ja miałam duże pęcherze na każdym palcu ;p to była masakra i porażka jednocześnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wczoraj zrobily mi sie malutkie pecherzyki wokol paznokci jednej reki,cale szczescie tylko u ednej nalozylam baze z semilac

      Usuń
    2. Ja miałam dokładnie tak samo, ale z lakierami NeoNail. Teraz używam ProNail. Nic się nie dzieje, ale mają inną konsystencję te lakiery i mi się jakieś prześwity robią :/

      Usuń
    3. Ja miałam takie uczulenie ale na neonail.
      U mnie niestety skończyło się silnymi antybiotykami bo z pęcherzy zaczął sączyć się płyn...groziło mi nacinanie palców u chirurga...

      Usuń
  3. a ja nie rozumiem po co nadal używasz hybryd, jeśli tak Ci szkodzą. wiem, że coś za coś i chcesz mieć ładne paznokcie na długo, ale jeżeli hybrydy Cię uczulają, powinnaś je po prostu odstawić, bo to najzwyczajniej robienie sobie krzywdy na własne życzenie. a nie wiadomo czy po dłuższym czasie nie zrobi Ci się z tymi paznokciami coś jeszcze gorszego...

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety wiele dziewczyn skarży się na uczulenie po Semilac'u :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się wydaje ze jednak to jest kwestia formaldehydu sama zmagam się z przypadłością dość dziwna po pomalowaniu paznokci zaczynam odczuwać delikatne mrowienie palców pod paznokciem jedyne lakiery które tego nie powodują to inglot nie zawierają formaldehydu tez mnie zastanawia czy to właśnie ta kwestia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam mrowienie w opuszkach palców po Semilacu i coś w rodzaju pokrzywki na wewn. stronie palców ale tyko dwóch i na jednej ręce. Objawy z rana po przebudzeniu i koszmarne swędzenie.

      Usuń
  6. O kurcze, nie słyszałam nigdy wcześniej o takiej reakcji, ale cieszę się, że napisałaś o tym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam dokładnie to samo z lakierami semilac z tym że u mnie uczulenie było tak silne ze pojawiły się pecherze z ropą które potem pekaly co bardzo bolało że już nie wspomnę o wyglądzie palców. Zrezygnowałam na jakiś czas z hybryd i po 2 miesiącach znów spróbowałam smilacow niestety sytuacja się powtórzyła. W międzyczasie okazało się ze jestem w ciąży także póki co całkowicie zrezygnowałam z hybryd ale w przyszłości mam zamiar wypróbować cbd shellac ponieważ podobno są hypoalergiczne. Cena dwukrotnie wyższa ale czego się nie robi dla pięknych paznokci.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie na szczęście uczulenie nie wystąpiło. Posiadam lakiery Semilac, Neonail i Indigo. U koleżanki która dostała uczulenia na Semilac teraz tylko Indigo się sprawdza- zero reakcji alergicznej. I według mnie to baza ma największy wpływ na wystąpienie podrażnienia, w końcu to onama bezpośredni kontakt z paznokciem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, odkąd zmieniłam bazę, nie mam takich problemów.

      Usuń
    2. Zmieniłaś bazę..., ale kolor nadal kładziesz Semilaca czy też innej firmy? Jakiej firmy masz teraz bazę? Pozdrawiam SylwiaD.

      Usuń
    3. nie zgodzę się z powyższym, ja bazę zmieniałam, w pierwszej kolejności miałam Semilaca, a teraz mam z Victoria Vynn. Nie miałam problemów z uczuleniem, póki nie użyłam lakieru i topu z Neonail... Co wy na to? Skóra wokół paznokcia swędzi, jest zaczerwieniona i powstają małe pęcherzyki. Co kraj, to obyczaj, jak to mówią. Nigdy nie wiesz, co Ci się w życiu przytrafi ;)

      Usuń
    4. Ja robię sobie sama od ok 7 lat. Najpierw przez parę lat semilakiem do momentu wystąpienia uczulenia. Zmieniłam na neonail przez parę lat nim i teraz właśnie i on zaczął mnie uczuleć. Straszne swędzenie nawet całych palców, w nocy, rano.... dodatkowo jak drapię pojawiają się czasami pęcherze.

      Usuń
  9. Ja na szczęście nie miałam takiego problemu, a już mam całkiem pokaźną kolekcję lakierów semilac. Ostatnio robiłam sobie tygodniową przerwę gdyż od ściągania mam bardzo zniszczone paznokcie. Jestem uzależniona, tak jak i Ty, od pięknego manicure. Słyszałam,że w takich przypadkach dobrze jest zmienić bazę na inną firmę np neonail, gdyż to baza na bezpośredni kontakt z naszą płytką paznokcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, zmiana bazy dużo mi dała - uczulenia już nie występują:)

      Usuń
  10. Ja chyba bym nie ryzykowała i całkowicie odstawiła lakiery hybrydowe, gdyby pojawiły się u mnie jakieś niepożądane skutki. Chociaż na pewno to bolesne rozstawać się z wygodą i pięknym efektem na paznokciach. Życzę powodzenia, by uczulenie ustąpiło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaczęłam moją przygodę z hybrydami dopiero od 3-4 miesięcy i póki co, nie mam żadnych uczuleń. Narazie testuję Semilaci oraz lakiery Bling! I nawet te tańsze zamienniki dobrzę służą moim pazurkom :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie jak wystąpiło uczulenie na paznokciach to zrobiłam jeszcze test na skórze tzn. każdego preparatu dałam kropeczkę na rękę czyli baza, lakier i top i pod każdym miejscem wystąpiło zaczerwienienie i swędzenie więc jednak na wszystkie produkty Semnilac miałam uczulenie mimo że baza jest nakładana bezpośrednio na paznokieć to i lakier i top jeszcze potęgowały to uczulenie.

    OdpowiedzUsuń
  13. oj to współczuję, ja semilacki używam już jakoś 2 lata oczywiście z małymi przerwami i nic takiego nie miało miejsca, nie wytrzymałabym bez tych hybrydek :p

    OdpowiedzUsuń
  14. Łojej! Mamy nadzieję, że ten delikatnie inny skład lepiej zadziała na Twoją skórę i paznokcie... szkoda byłoby rezygnować całkiem z hybryd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szkoda... Kombinuję jak mogę, żeby tylko móc nosić hybrydy:)

      Usuń
  15. Mam hybrydy rożnych firm i na razie uczulenie nie wystapiło, ale wiem, że może pojawić w każdej chwili i obawiam się tego..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mogłabyś podać z kilku firm po 5 pierwszych składników? Szukam hybryd, których początkowy skład będzie różnił się od Semilaca i Neonail. Po 1,5 roku noszenia hybryd Semilac dostałam uczulenia, Neonail testowałam i również mnie uczulił.

      Usuń
  16. Robię hybrydy u kosmetyczki od 2 lat (tylko na bazie żelu). Nigdy nie używała Semilac. Z tego, co mówiła, podobno właściciel miał problemy z sanepidem i przeniósł produkcję do Chin. U mnie używa głównie Chiodo i nigdy nie miałam żadnej reakcji alergicznej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to ciekawe... Mam nadzieję, że to tylko plotka. Ale przyjrzę się Chiodo:)

      Usuń
  17. Maddie Ann, czy po Neonail nie dostałaś uczulenia? Czy testowałaś inne lakiery? Może znasz ich składy? Również jestem uczulona na Semilac i Neonail. Hybrydki nosiłam 1,5 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam NeoNail naprzemiennie z Cosmetics Zone i nie mam uczulenia. Jednak jeszcze poczekam z ostatecznymi wnioskami, bo Semilac uczulił mnie po pół roku używania, tu może być podobnie, ale liczę na to, że będzie dobrze :)

      Usuń
    2. Witam w tej chwili używasz Neo Nail i sama testuje po czym siedzą mnie okolice palców co jest nie do zniesienia. Fakt że typowe uczulenie dostałam od farby do włosów i wszystko mnie siedziało. Zrobiłam przerwę ok 4 miesięcy.Dla sprawdzenia zmieniłam wodę do oczyszczania i ściągania bo sama już nie wiedziałam. Kupiłam jakiś odtluszczacz ekologiczny niestety siedziało. Zmieniłam na aceton z semilaka i coś mnie siedziało, chyba zrobię kropeczki testu, bo mam też gumę pomocniczą do skórek i nie wiem czy to mnie też nie uczyła bo ma latek. Wcześniak jak robiłam hybrydy to mnie nie uczulaly jak miala m wszystko z firmy Provocator tylko musiałam dokupić bazę z Neo Mail.Nic zrobimy test i się okaże, czy to swędzi od aceton semilaka czy od białej gumy.pozdrawiam

      Usuń
    3. Po semilacu oblazła mi skóra z palców jak u opalonego indyka! Powstały rany, pęcherze i nic nie swędziało. Skóra odchodziła jak plaster!

      Usuń
  18. ja używam tylko od Neonail i nigdy żadnego uczulenia nie miałam. Jeśli używa się z głową i zgodnie z zaleceniami producenta to nie powinno być problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma nic wspólnego z "głową" bo ja np. przeszłam szkolenie z nakładania hybryd, robiłam to naprawdę starannie i dostałam bardzo silnej reakcji alergicznej na Neonail po roku stosowania, Neonail jest równie syfiasty jak Semilac!!! Po tym wszystkim próbowałam Indigo i na jeden lakier dostałam alergii a na drugi nie, także to jest kwestia bardzo indywidualna i zależy od naszego organizmu a nie, że jak ktoś dostał alergii to od razu nie zna się na rzeczy i w ogóle, nawet kosmetyczki miewają alergię robiąc hybrydy i to bardzo często

      Usuń
    2. Wszystkie nasze produkty posiadają Certyfikaty Bezpieczeństwa oraz Dermatestu, reakcja alergiczna jest uzależniona od wielu czynników, żaden produkt kosmetyczny nie daje gwarancji niewystąpienia niepożądanej reakcji.

      W razie pytań - chętnie pomogę
      Online Ekspert marki Semilac

      Usuń
    3. Tylko, że wasze hybrydy uczulają najbardziej ze wszystkich. Dermatest na 20 osobach :))) litości. Nawet Edyta Górniak stwierdziła, że macie chinszczyznę. Co z tego, że z certyfikatem jak uczula

      Usuń
    4. Kochani, pamiętajmy o tym, że każdy z nas jest inny i wrażliwy bądź nie na co innego. To, że coś kogoś uczula, nie znaczy, że u innej osoby też się nie sprawdzi. Kwestia doboru "swojego" lakieru:)

      Usuń
  19. Wielu producentów wychodzi na przeciw osobom wymagającym z formułami nie zawierającymi szkodliwych substancji. Np O.P.I ma forułę 5-free, a hybrydy marki NCLA mają aż 7-free. Oby dwie stosuje u siebie i żadnych problemów nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam to samo, okropne uczulenie, popuchnięte palce. Przerzuciłam się na Chiodo i nie mam już nic, trzymają się równie dobrze, a przynajmniej się tak nie męczę. Także w razie co polecam Chiodo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mnie chiodo, semilac, neonail i na końcu indygo uczuliły a zaczęło się od Słowianki. Po szkoleniu u nich dostałam takiej reakcji alergicznej że wszystko nawet detergenty w domu mnie uczulały. Używała któraś z was po uczuleniu flexy gel z elizjum?

      Usuń
  21. Od 4 miesięcy używam lakierów hybrydowych z NeoNail, nigdy nie miałam tego uczulenia, wczoraj kupiłam nowy kolor i nagle uczulenie się pojawiło, zobaczę ile się bedzie utrzymywać, na razie jest do wytrzymania :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam to samo po zastosowaniu różu z Neo nail

      Usuń
    2. takze dostalam uczulenie po różu z neonail, z innymi nie dzialo sie nic :/

      Usuń
  22. Zachecona tym, ze lakiery Mollon Pro Monophase sa tzw "3 free" kupilam bo hybrydy mnie uczulaly (wiele miesiecy walczylam zeby wyleczyc paznokcie).
    Pomalowalam wieczorem, a na drugi dzien palce zaczely mnie bolec i swedziec, a popoludniu mialam wysypke i czerwone plamy na roznych czesciach ciala. Podobnie jak po semilacu czy Neo Nail.
    Dodam, ze generalnie nie jestem alergikiem i nie wprowadzilam ostatnio zadnego nowego kosmetyku oprocz tego lakieru :(( Takze formula "3 free" nie gwarantuje tego, ze alergii nie bedzie :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie gwarantuje, wszystko może uczulić. Zależy, kto jest na co wrażliwy.

      Usuń
  23. Od ponad roku robię hybrydy u kosmetyczki, jak narazie mnie nie uczuliły żadne z lakierów

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam identycznie. Uczulenie na Semilac. Przerzucilam się na Neonail. Jest delikatne zaczerwienienie i lekko swedzialo. Jednak wszystko przeszło po przemywaniu paznokci wodą utleniona. W tej chwili jest super. Zobaczymy czy sytuacja powtórzy się następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie akurat wyszło tylko uczulenie na bazę i top z Semilaca, kolorów mogę używać:) Na razie baza z NeoNail i jest wszystko w porządku:)

      Usuń
  25. moja kosmetyczka pracuje na lakierach hybrydowych effective nails i też z nimi nigdy niespodzianek nie miałam. zawsze się ładnie trzymają i uczuleń nie wywołują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tej firmie jeszcze:) Ale na pewno sprawdzę;)

      Usuń
  26. Ja dostałam uczelenia na semilac po około roku stosowania, objawy nie dotyczyły tylko paznokci, reakcja organizmu była tak silna, że całe ciało miałam w swędzących plamach. Od tamtej pory używam tylko cnd SHELLAC, dużo droższy ale za to zero uczulenia, niestety kolorystyka jakaś taka mdła. Od pewnego czasu zastanawiam się czy z okazji lata nie użyć jakiegoś ładnego koloru neonail ale po tym co przeczytałam, że skład zbliżony do semilac, chyba odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby jest zbliżony do Semilaca, ale ja spróbowałam bazy NeoNail i jest wszystko ok. Natomiast jeśli u Ciebie wystąpiła aż tak silna reakacja alergiczna, to radziłabym zostać przy Shellacu i już nie kombinować z innymi. Szkoda zdrowia:)

      Usuń
  27. Ja na szczęście nie mam z tym problemu, ale jakiś czas temu robiłam znajomej hybrydy i nie wiedzieliśmy od czego pojawiło się zaczerwienienie, teraz wiem że to uczulenie, nigdy bym się nie spodziewała że to od tego.

    OdpowiedzUsuń
  28. Miałam ten sam problem z lakierami Mollon Pro

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja z kolei miałam taki przypadek z NeoNail. Pojawiło się zaczerwienienie, swędzenie i niewielkie pęcherzyki, jednak po kilku dniach znikały. Przerzuciłam się na Semilac i do tej pory wszystko jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie też po neo nail i semilac pojawila sie reakcja alergiczna pokrzywka na całych dłoniach cgicuaz alergiczka nie jestem. Zainwestowalam w tańsze lakiery hybrydowe i wiecie co ? nic mi sie po nich nie dzieje. może nie są tak trwake ale ja spokojnie 10-14 dni noszę. czasem lakier hybrydowy za 6 zl jest bezpieczniejszy od tego za 36 zl

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi uczulenie pojawiło się po lakierach NeoNail. Opuszki palcow swędziały delikatnie za to cała ręka pokryła się okropnie swędzącą wysypką. Aktualnie używam głównie lakierów od shellaca, mogę je polecić w 200%. Oprócz nich używam również lakierów firmy Diko - uczulenie nie występuje, formuła nie jest zbyt przyjemna (bardziej sie leje), ale po kilku razach człowiek nabiera wprawy, no i sa cenowo rowno z Semi i Neo. Ostatnio zakupilam rowniez lakiery Estetiq, formuła również lejaca, ale cena to około 25 zł i również uczulenie nie wystąpiło. Co do trwałości nie wypowiem się, ponieważ codziennie pracuje po kilka godzin w rękawiczkach i na magazynie, więc paznokcie ostro dostają i nie trzymają się zbyt dobrze :) Moim zdaniel lepiej szukać zamienników, posiadać 10 razy mniej kolorów, wydać trochę więcej, ale nie męczyć się z uczuleniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Update: Po zmianie lampy na mocniejszą nagle uczulenia jakby nie było ;) Znowu mogę używać neonail i nie szkodzi mi ani trochę.

      Usuń
  32. też jestem w klubie uczulonych na hybrydy... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ci i wam wszystkim uczuloym grupe na Fb kabosowelove oraz lakiery z gelike, nie uczulają. Ja po roku detoksu spróbowałam i nie żałuję. Używam od nich też teraz żel i nic się nie dzieje

      Usuń
  33. Ja również ... pierwsze dwa uczulenie spoko do wytrzymania lekkie pęcherzyki kłucie w opuszkach zaczerwienienie. Właśnie wtedy zmieniłam krem myślałam że to po tym. Kolejny raz koleżanka mi zrobiła dodała Primer co było nowością. Wytrzymałam 3 dni... swędzenie,zaczerwienienie, pęcherz, kłucie w palcac i później 2 miesiące leczenia dłoni. Pęcherz potem luszczenie łącznie że skórą pod paznokciami które po prostu płatkami odpadły.... MASAKRA. Ale mówię to ten Primer i spróbowałam jeszcze raz... Nie wytrzymałam nawet doby. Mam teraz nawet krwawe wybeoczyny na policzkach, palce opuchnięte, czerwone A swędzą tak że... tak że ostrzegam przed NeoNail !!

    OdpowiedzUsuń
  34. Teraz są lakiery tzw 3free, 5free itd które nie posiadają w swoim składzie najczęściej uczulających substancji.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  35. Miałam podobnie. Tylko, że u mnie reakcja alergiczne była tak silna że miałam pęcherze jak po oparzeniu a potem straszne rany aż do krwi i to przez 2 tygodnie. A paznokcie wbtej chwili mam do połowy brązowe.

    OdpowiedzUsuń
  36. Hej ja miałam takie same uczulenie, z tym że chodziłam do kosmetyczki na hybrydy przez jakiś rok. Ona mi robiła różnymi lakierami na lampie UV później przeszła na lampę Led i żadne uczulenie mi nie wychodziło. Później postanowiłam sama sobie robić hybrydy na lampie UV i zaczęłam od semilaca następnie przeszłam na neonail, i wtedy zaczęło mi wychodzić uczulenie i też nie wiedziałam od czego, więc przeszłam na indigo, ale nic to nie dało, więc przestałam sobie w ogóle robić paznokcie przez długi czas. Ostatnio stwierdziłam, że może to nie jest wina lakierów, tylko od mojej lampy UV, więc poszłam do kosmetyczki żeby zrobiła mi hybrydy na lampie Led (użyła do tego lakierów misteromilano i Julia nessa), i nic żadne uczulenie mi nie wyszło, palce nie swedzialy, ani nie puchly. Więc postanowiłam kupić sobie lampę Led i zrobiłam sobie paznokcie używajac do tego lakierów neonail, i uczulenie mi nie wyszło. Więc może zrób to co ja i spróbuj na lampie Led u kosmetyczki, i zobaczysz czy coś Ci wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Kochane,u mnie przez 1,5 roku robienia semilacka pod lampą Led,nie było nic.wszytko ok. Niestety od 3 miesięcy po zrobieniu hybrydy za każdym razem było uczulenie,nie miałam pecherzy ale okropne swędzenie,luszczenie się skórek oraz zaczerwienienie opuszkow. Wylądowałam u dermatologa.teraz leczenie i zakaz hybrydy. Po leczeniu spróbuje innej firmy .Może z formułą 3Free. Do semilacka nie wrócę

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam Was też miałam ten problem pół roku było super używałam NeoNails s a potem nagle swędzenie pieczenie byłam załamana przy moim szybkim trybie życia hybryda była ratunkiem na wszystko myślałam że to aceten potem odtluszczacz i tu jednak lakiery chciałabym wrócić do hybrydy ale czy znacie jakieś marki które nieuczulaja??

    OdpowiedzUsuń
  39. Także szukam odpowiedzi na pytanie, które marki należą do najmniej uczulającech? Albo które są bezpieczniejsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie sprawdziła się firma Kabos. Mają specjalną serię lakierów Gelike dla osób które przeszły uczulenie na hybrydę. Dużo dobrego można o nich poczytać w internecie.

      Usuń
  40. Cześć, zaczęłam robic hybrydy rok temu. Od poczatku tylko produktami z neonail. Zawsze po ściągnięciu oczyszczam paznokcie i czekam 3-5 dni zeby sie zregenerowaly. Po raz trzeci po wykonaniu mani wystapilo opuchniecie i nasilajace sie przez ok 3 dni straszne swedzenie naokolo skórek na niecaly cm szerokosci. Wyglada na to że wygodny i rewolucyjny sposob na paznokcie zaczyna szkodzic coraz wiekszej ilosci osob i sama nie wiem co o tym myslec. I to nie tylko semilac uczula, bo tak jak pisze, nigdy go nie uzywalam, tylko neonail... :( chcialam kupic jakies nowe lakiery ale boje sie ponownej reakcji. Możecie napisać jakie bazy i topy z innych firm polecacie? Moze by to cos dalo. Moga byc tez marki zagraniczne. Dzieki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obecnie używam bazy lakieru i topy z Pierre Rene i do tej pory uczulenie nie wróciło. Niestety ta marka nie jest tak trwała jak semilac czy indigo ale coś za coś. Czaje Cie jeszcze na zestaw z Makear bo ponoć jezy 3 free i znajoma stylistka mi mówiła że nigdy nie słyszała żeby ktoś był uczulony na tę markę. Niestety prawda jest taka że trzeba próbować i sprawdzać czy uczulenie wystąpi czy nie. Jeszcze po Eveline uczulenie nie wystąpiło ale trwałość słabsza. Pozdrawiam

      Usuń
  41. Edit. Po lakierach hybrydowych marki Makear (uzylam bazy koloru i topu tej marki) uczulenie również wystąpiło. Nie tak mocne jak przy Semilac ale jednak :-(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli albo trzeba szukać dalej, albo zrobić sobie przerwę...

      Usuń
  42. niestety mi się stało tak samo ale z neonail. Nie będę probowac semilaca bo skoro tak to pewnie bedzie podobnie albo jeszcze gorzej. teraz uzywam pierre rene. Jest calkiem dobry nie wywołuje u mnie reakcji alergicnej ale napewno ubolewam nad skromniejszym wyborem kolorów. (nie ma termicznych ani jakichś mega urozmaiconych odcieni) maja również gel do przedłużania. wszystkie ich przybory mozna kupic w kontigo. maja tez primery olejki i ogolnie make up. Jest to marka hipoalergiczna. Pozdrawiam i odradzam NEONAIL I SEMILAC :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak się stało. Jednego uczuli ta firma, drugiego inna. Fajnie, że udało Ci się znaleźć alternatywę:) Próbowałam z lakierami Pierre Rene, ale nie spodobały mi się, może teraz już jest lepsza formuła:) I faktycznie mają mniejszą gamę kolorystyczną.

      Usuń
  43. milam bardzo podobnie ale z chyba biedronlowskimi lakierami i neonaila ale nie jwstem pewna ale u mnie jeszcze spuch caly opuszek stal sie twardy zdrapalam te hybrydy w tym momenci bo mnie rak strasznie bolalo i soe czulam jakby ktos mi w ijal igly w paznokcie jeden palec byl tak twardy ze skora mi z niego zeszla i goilo sie dwa tygodnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo nieprzyjemne uczucie :( Lakierów z Biedronki jeszcze nie próbowałam.

      Usuń
  44. Również mam uczulenie na marne Semilac i Neo Nail. Badzirwie i tyle. Palce opuchnięte, pełno pęcherzy rolnych. Swędzenie niesamowie,drapanie do krwi. Jak mnie kosmetyczka zobaczyła to nie mogła uwierzyć, że tak może uczulić lakier do paznokci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardziej baza niż lakier uczula. Ja zmieniłam bazę na NeoNail i poczułam wielką ulgę:) Ale zanim zmieniłam miałam to samo, co Ty, bardzo męczące:(

      Usuń
  45. Jak się ciesze ze trafiłam na ten atykuł i jego komentarze. Mam straszne uczulenie, opuchnięte palce i bardzo mnie swędzą. Początkowo myślałam, że to od tarczycy, gdyż to jest możliwe, ale teraz jestem pewna ze to Semilac! Próbowałam ściągać, robić przerwy i wciąż ta sama reakcja. Beznadziejne lakiery!!!!Przez lata robiłam Opi i było ok. Boje się wracać do hybryd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że boisz się wrócić do robienia hybryd, opuchnięte i swędzące palce są mega męczące i niewiele można robić. Ja też byłam uczulona na bazę Semilac, ale NeoNail używam od 4 lat i jest ok - tak naprawdę to jest bardzo indywidualna sprawa, jedną bazę tolerujemy, drugiej nie. Nie zgodzę się jednak, że lakiery są beznadziejne, po prostu uczuliła nas baza tej konkretnej firmy i trzeba ją było zmienić. Uczulić nas może wszystko niestety. Ja np nie mogę pić mleka, co nie znaczy, że mleko jest złe, po prostu go mój organizm nie toleruje:)

      Usuń
  46. Witam :) Myślę, że problemem nie jest żadna konkretna marka, a składniki lakierów, na które można być uczulonym. Jestem świeżo po testach płatkowych, bo od jakiegoś czasu borykam się z różnego rodzaju uczuleniami i m.in. wyszło mi bardzo mocne uczulenie na związek 2-hydroksyetylometakrylan (hydroxy-ethyl methacrylate) / HEMA, który jest składnikiem chyba wszystkich lakierów hubrydowych. Reakcja dokładnie jak w opisie: zaczerwienienie, opuchnięcie i silne swędzenie całej okolicy paznokcie (skórek). Ja używam różnych marek: baza i top są z firmy NeoNail, a lakiery z Semilac, i mimo to objawy są dokładnie takie same. Także polecam zrobienie testów płatkowych na rozpoznanie uczuleń skórnych na różne związki chemiczne - jest za tym trochę chodzenia, ale warto to zrobić, żeby mieć czarno na białym czego trzeba unikać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Moj przypadek jest podobny. Używałam Semilac, po nałożeniu wały około paznokciowe swędziały, były zaczerwienione, opuszki opuchnięte. Zaczęła schodach skóra płatami z opuszków, potem paznokcie zaczęły odchodzić od opuszkow tak, że musiałam spiłować je na 1/3 długości, dermatolog i leczenie 8 miesiecy.. masakra.
    Wróciłam i używam NeoNail i Indigo. Jest jak na razie ok. Teraz kupiłam lakiery hybrydoqe marki Claresa,Nelly Efekt.. może ktoś zna tą markę?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dodanie komentarza! Aby uniknąć spamu moderuję wiadomości, więc nie będzie on widoczny od razu, pojawi się najpóźniej następnego dnia. Jeśli chcesz być ze mną na bieżąco, zachęcam do zaobserwowania bloga lub/i polubienia strony na Facebook'u lub Google+:) Staram się zawsze odwiedzać blogi komentujących;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.